بشریت

لطفا به این آدرس مراجعه کنید : www.naderian.blogsky.com

بشریت

لطفا به این آدرس مراجعه کنید : www.naderian.blogsky.com

مبارزه علیه سوء استفاده جنسی از کودکان در اینترنت

                          

یک سوم کودکان و نوجوانانی که در طول هفته در انگلیس از اینترنت استفاده می‌کنند گزارش کرده‌اند که پیام‌های سکسی دریافت می‌کنند.
به گزارش پایگاه اینترنتی "بی بی‌سی" این امر سبب حساسیت والدین و نهادهای مسوول در زمینه کنترل اینترنت و جلوگیری از سوء استفاده از کودکان شده است.
بسیاری از کودکان و نوجوانان در کشورهای مختلف جهان ساعات بسیاری را به استفاده از اینترنت و حضور در "چت روم ها" اختصاص می‌دهند.

بنابر آماری که به تازگی در بریتانیا منتشر شده است، یک نفر از هر دوازده نوجوانی که در این کشور به اینترنت دسترسی دارند با فردی که در اینترنت با او چت می‌کرده‌اند قرار ملاقات گذاشته‌اند.
اخیرا یک سازمان جدید از مجموع نهادهای مختلفی که در زمینه پیش‌گیری از سوء استفاده جنسی از کودکان در اینترنت فعالیت می‌کنند، در بریتانیا تشکیل شده است.
دوشنبه گذشته جیم گامبل، مدیر این سازمان که حمایت از کودکان در اینترنت (‪ (CEOP‬نامیده می‌شود و با پلیس بین‌الملل در این زمینه همکاری دارد، گفت همکاری خوبی با پلیس برای به دام انداختن افرادی که از کودکان سوء استفاده جنسی می‌کنند، و از اینترنت برای هدف خود استفاده می‌کنند آغاز شده است.
کارشناسان امنیتی حتی با حضور در چت روم‌ها و جا زدن خود به عنوان کودک سعی در شکار افرادی که از این چت روم‌ها برای اغوای کودکان بهره می‌گیرند،دارند.
کاربران اینترنت و کودکان می‌توانند به صورت بیست و چهارساعته با مرکز حمایت از کودکان در اینترنت تماس بگیرند و مظنونان احتمالی به سوء استفاده از کودکان در اینترنت از جمله سایت‌های پورنوگرافی کودکان را گزارش بدهند، مسئولان امنیتی با ردیابی این مظنونان تعقیب قانونی آن‌ها را آغاز می‌کنند.
متخصصان علوم رفتاری با برخوردن به نمونه‌های فراوانی از اغوای جنسی کودکان و عواقب ناخوشایند بعدی آن در زندگی واقعی آن‌ها خواستار نظارت و کنترل بیشتری در این زمینه و همچنین آگاه‌سازی والدین و به ویژه ارائه هشدارهای سودمند به کودکان و نوجوانان شده اند.
این متخصصان به ویژه نگران سو استفاده افراد مبتلا به بیماری روانی سوء استفاده جنسی از کودکان موسوم به "پیدوفایل" (‪ (Paedophilia‬از این چت روم‌ها و جوامع مجازی هستند.
در ماه‌های گذشته بحث بر سر اجرای یک آئین نامه جدید در اینترنت که وب سایت‌های عرضه‌کننده جوامع مجازی نظیر ‪ My space‬و ‪ Bebo‬را ملزم به جدا کردن فضای مربوط به کودکان از بزرگسالان کند، ادامه داشته است.
قرار است در چت روم ها، امکانی برای گزارش سریع سوء استفاده در نظر گرفته شود.
با این همه این مسوولان می‌گویند، کنترل اینترنت با وجود تمایل شدید کودکان و نوجوانان به شرکت در گروه‌های مجازی بسیار مشکل است.